Khamis, 10 Mac 2011

Bace taw ..


PERNAHKAH ANDA TERFIKIR UNTUK MEMILIKI SEEKOR HARIMAU ?

dulu masa saya umur 10 years old..
saya seorang buadak yang gemokk..
saya pernah suruh my maa bela harimau...
saya nanges2 suruh my maa cari harimau ...
my maa kate tak boleh sebab harimau makan orang...
tapi tidakkah dia seekor haiwan yang comel ??
hari demi hari
saya teross menangis menantikan seekor harimau
bila saya tanye my maa bile nak beli seekor harimau
my maa diam je n teross diam
saya merajokk duduk d"dalam almari...
menangis seorang diri....beradu sepi..
setelah berhari2 duduk dalam almari
saya terasa panas sangadd
saya berlari-lari membawa diri pergi..
dari almarii..
pergi kepada my muumy
lalu bertanya lagi
"bila nak beli harimau"?
n my maa pegang rotan kate 
"kan dah cakap tak boleh beli no money"..
saya merajok lagi berlari-lari
lalu baring d"bawah katil yang penoh sarang
lelabah...dan d"sebelah
bangkai tikus putih 
kalaw tak silap larh
(seingad aku)
menangis berhari-hari lagi
lalu saya teringadd
"mase dudok dalam almari saya terlalu panas lalu baju saya basah"
saya merangkak dari katil n pergi ke rumah jiran berlari-lari
untok menimbang berat badan saya ini..
do u know what happened?
tak perlu larh saya berarobik lagie
kerana berat badan saya sudah mengurang..
berkati_kati
mulai hari itu saya berterima kasih kepada my mummy kerana tidak membelikan saya seekor harimau ..
terima kasih mummy..
i love u

Tiada ulasan:

Catat Ulasan